piątek, 29 listopada 2013

Canederli - tyrolskie knedle z czerstwego chleba

Pierwsze płatki śniegu sprawiają, że wracam myślami do najpiękniejszej zimy w moim życiu jaką przeżyłam w południowym Tyrolu, wspaniałe widoki i cudowna kuchnia, coś co na zawsze zostanie w mojej pamięci.
 Z tej podróży przywiozłam przepis na bardzo fajne knedle z czerstwego chleba, była to dla mnie nowość, a z drugiej strony zachwyt nad tym jak mądrze można wykorzystać resztki chleba. Knedle te można dostać w Tyrolu praktycznie wszędzie, najczęściej podawane są w rosole lub z masłem i szałwią. 
Wszystkich ciekawych zapraszam na przepis..

Knödel - Canederli- Knedle z czerstwego chleba

Składniki dla 4 osób: rosół 1-2 l, czerstwy chleb ok. 200 g, mleko 120-150 ml, speck ok.100 g, cebulka 1 szt, pęczek szczypiorku i pietruszki, jajko 1 szt, sól i pieprz do smaku, mąka ok.50 g;
Wykonanie:
1.Chleb pokroić w drobną kostkę (ok 0,5cm x 0,5 cm); Cebulkę,pietruszkę i szczypiorek posiekać. Speck pokroić w małą kostkę;
2.Mleko wymieszać z jajkiem, dodać posiekany szczypiorek oraz pietruszkę, doprawić solą i pieprzem. 
3.Pokrojony chleb zalać mieszanką jajeczno-mleczną, wymieszać i odstawić na 2h. Podczas tego czasu mięszać ponownie raz na pół godziny dla lepszego połaczenia się składników. 

4.Posiekaną cebulkę i speck zeszklić na 2 łyżkach oleju. Dodać do namoczonego chleba i wymieszać. Zostawić jeszcze raz na 1/2h dla przesiąkniecia się składników.
5.Po 2h do chleba dodać mąkę, wymieszać,a następnie zmoczonymi wodą rękami formować kulki o średnicy 5-6 cm. Canederli wstawić na kilka minut do lodówki. 
6. Następnie  gotować je wszystkie razem w rosole na małym ogniu, około 10-15 minut (początkowo opadną na dno, potem wypłyną). 
7.Podawać gorące z rosołem. 



Smacznego!
Iwona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz, niby taki mały gest,a jakże cieszy każdego blogera.