wtorek, 11 czerwca 2013

Czereśnie w cieście naleśnikowym

Czereśnie - małe, słodkie i nieziemsko kuszące owoce. Nie znam nikogo, kto jest w stanie oprzeć się tej słodkiej pokusie. Bogate w witaminy i sole mineralne, prawdziwa letnia skarbica smaku i składników odżywczych.
Ja jednak postępuję z nimi bardzo ostrożnie. Miałam w dzieciństwie niemiłe doświadczenie z czereśniami. Po całym dniu siedzeniu na drzewie i objadaniu się tymi bajecznymi owocami, wieczorem napiłam się u babci ciepłego mleka prosto od krowy. Ku mojemu zaskoczeniu czereśnie i swieże mleko stały się mieszanką wybuchową. Na drugi dzień tak się zatrułam, że nie mogłam dać kilku kroków, wysłana przez mamę do ogródka szłam zygzakiem, przed oczami mgła, nie wiedziałam co się dzieje.Złe samopoczucie było dla mnie tak strasznym przeżyciem, że do tej pory pamiętam ten stan. Po małym wywiadzie co jadłam wczoraj, mama szynko się zorientowała, że to zatrucie, podała mi szklankę wody z sodą i łyżką octu, po wyrzuceniu z siebie wybuchowej mieszanki poczułam się o niebo lepiej. Doświadczenie jednak na zawsze pozostało w mej  pamięci i od tamtej pory do czereśni podchodzę z umiarem i preferuję w wersji przetworzonej : ciasta, ciasteczka, konfitury, kompoty.. wszystko co da się zrobić z tych pysznych słodkich owoców..

A skoro o czereśniach mowa, to dziś mam dla was słodką, prostą i pyszną propozycję:


Czereśnie w cieście naleśnikowym







Składniki:
200 gr czereśnie
 na ciasto naleśnikowe:
1 szt jajko
100 gr mąka
100 ml mleko
1 szczypta sody oczyszczonej
1 łyżeczka cukru
olej  do smażenia 
cukier puder do posypania

Wykonanie:
1.Odzielić żółtko od białka. Białko włożyć na chwilę do lodówki.
2.Z reszty składników ( maka,żółtko, mleko, szczypta sody, cukier) przygotować gęste ciasto naleśnikowe, w razie potrzeby dosypać mąki lub dolać mleka.
3.Z białka ubić pianę i połaczyć z ciastem naleśnikowym, wstawić na 1/2 h do lodówki.
4.W tym samym czasie opłukać i osuszyć czereśnie, a następnie pozybyć się pestek od
dołu, takby została szypułka.
5.Zanurzać stopniowo czereśnie w cieście i smażyć na złoty kolor na głębokim oleju arachidowym ;
Nie wszystkie razem, gdyż by się do siebie przyczepiły, po 2-3 szt w zależności od średnicy
garnka, który użyjecie do smażenia.
6.Posypać cukrem puderem i podawać na ciepło.
Smacznego!    

Z pozdrowieniami
Iwona   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz, niby taki mały gest,a jakże cieszy każdego blogera.