niedziela, 6 kwietnia 2014

Mus pistacjowy mojego męża

Uwielbiam orzeszki pistacjowe, mogłabym je jeść codziennie. Wie o tym dobrze mój mąż, więc kiedy tylko może przynosi mi je w prezencie. Z pistacji robi też dla mnie wspaniałe desery, tak jak ten zaprezentowany niżej. Także dziś przepis mojego męża, prosty, nieskomplikowany mus, bez pieczenia i innych ceregieli. Efektownie się prezentuje i jest bajecznie pistacjowy, czyli tak jak lubię. Tym niedzielnym postem pragnę podziekować mojemu lubemu, za takie małe, piękne i smaczne gesty!!! Dziękuję!!!



Składniki:
50 g obranych niesolonych pistacji (+ 10 g do posypania wierzchu)
150 g dowolnych ciastek pełnoziarnistych
50 g masło lub margaryna
80 g cukier
100 ml śmietanka 36%
5g żelatyna  w listkach (u nas wyszło 2 listki)+ kilka ml mleka do rozrzedzenia żelatyny
2 jajka
50 g białej czekolady;
Sposób wykonania:
1.Masło lub margarynę roztopić; Ciastka zmiksować blenderem; Wymieszać roztopione masło z pokruszonymi ciastkami; Małe tortownice lub pierścienie cukiernicze ułożyć na desce pokrytej folią spożywczą, do każdej wkładać po 2-3 łyżki ciastek i ubijając łyżką wyłożyć "kruche" dno;Dęskę z przygotowanymi dnami odstawić na 30 min do lodówki;
2.Pistacje lekko podgrzać na suchej patelni,a następnie wrzucić do blendera i tak długo miksować aż orzeszki wypuszczą z ziaren olej, a masa z pistacji stanie się kremowa;
3.Czekoladę zetrzeć na tartce o grubych oczkach; Zelatynę namoczyć w zimnej wodzie;
4.Białka odzielić od żółtek; Białka ubić na sztywną pianę; Również śmietankę ubić na bitą śmietanę;
5.Zółtka ubić z cukrem na puszysty krem, dodać zmiksowane pistacje;
6.Zelatynę odsączyć z wody, następnie lekko podgrzać z odrobiną mleka, tak by się rozpuściła ( nie gotować), dodać do żółtek z pistacjami, a następnie dodać pianę z białek i ubitą śmietankę;
Wszytko delikatnie wymieszać drewnianą łyżką, a następnie dodać utartą białą czekoladę, jeszcze raz wymieszać i nakładać mus do wcześniej wyłożonych ciastkami tortownic lub pierścieni cukierniczych; Tak przygotowany mus wstawić najpierw na 1 h do zamrażalnika, a następnie przenieść do lodówki i schłodzić kilka godzin; Tuż przed podaniem posypać wierzch resztą zmiksowanych pistacji;





Smacznego!



7 komentarzy:

  1. Wspaniałe desery Twój mąż przygotowuje!! Przepis zapisuję ! :) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  2. A gdzie można dostać niesolone pistacje??

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba szukać, czasem w sklepach ze zdrową żywnością, ale jak nie znajdziesz to możesz użyć solonych pistacji, namocz je w gorącej wodzie 15 minut, potem postaraj się usunąć brązową skórkę,tak żeby został zielony orzeszek, w ten sposób pozbędziesz się dużej ilości soli;

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź! Wyszło przepysznie! Trochę dużo pracy było z solonymi pistacjami, dlatego poszukałam w internecie i już zamówiłam niesolone na następny raz ;)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam.A ja mam pytanie techniczne.Jak usunac deser z pierscieni? Krem sie przyklei do scianek i jak to oderwac bez uszkodzenia deseru? Mam takie pierscienie,ale jeszcze nie uzywane bo nie wiem jak wydostac z nich deser.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy krem nadaje się do wyciskania z rękawa? J

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz, niby taki mały gest,a jakże cieszy każdego blogera.