sobota, 30 maja 2015

Orzeźwiający napój - melisa z truskawkowym sercem i limonką

Do tej pory nie sądziłam, że zioła mogą tak pysznie smakować i stać się bazą do letnich napojów. Utożsamiałam je raczej z potrzebą niż z przyjemnością. Akcja na durszlaku skłoniła mnie do eksperymentowania i powstał niesamowity napój - melisa z truskawkowym sercem i limonką :) Dosłownie zdobył moje podniebienie... mam ochotę na więcej takich pysznych eksperymentów.. 


Składniki:
3 torebki melisy
800 ml wody
400 g truskawek
2 limonki
cukier do smaku
Wykonanie:
Wodę zagotowałam i zaparzyłam melisę przez około 10 minut pod przykryciem, odstawiłam do schłodzenia;
Truskawki zmiksowałam blenderem na puree i odrobinę dosłodziłam cukrem, następnie przelałam je do formy silikonowej do pralinek w kształcie serca, wstawiłam do zamrażalnika by uzyskać truskawkowe kostki lodu. Wycisnełam sok z jednej limonki, drugą pokroiłam w plastry. Zimną melisę wymieszałam z sokiem i dodałam plasterki limonki, a następnie zamrożone puree z truskawek w kształcie serc. Wymieszałam i podałam. W miarę upływu czasu truskawkowe serca rozmrażają się i uwalniają orzeźwiający smak truskawek na melisowym tle. Coś pysznego! Polecam!!!





Smacznego orzeźwienia!
Iwona
Przepis na ziołowe orzeźwienie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz, niby taki mały gest,a jakże cieszy każdego blogera.