piątek, 7 lutego 2014

Przepiórka alla brandy pieczona w soli morskiej

 Smakowita Pajda to rewolucyjna nowość na polskim rynku - 100% smalczyk roślinny. Dla mnie to genialny pomysł, jestem pełna entuzjazmu dla produktów, które mogą zastąpić smaczne, lecz pełne cholesterolu składniki pochodzenia zwierzęcego. Myślę, że wielu wegetarianów wiadomość ta również bardzo ucieszy;
     Przyznam się, że z entuzjazmem kupiłam smalczyk roślinny i powiem szczerze, że Smakowita Pajda zaskoczyła mnie tym jak bardzo przypomina smalec, swą konsystencją, smakiem, kolorem i użytecznością tego innowacyjnego produktu; Można na niej smażyć, piec, dusić czy smarować chleb. Po jej spróbowaniu pojawił się w mojej głowie wachlarz możliwości jej użycia i konsumowania. Cieszy mnie fakt, że mam teraz produkt, który bez obawy o cholesterol mogę stosować każdego dnia;
   Smakowita Pajda z cebulką i jabłkiem zainspirowała mnie również do stworzenia wyjątkowego dania - przepiórki alla brandy faszerowane smażonymi z szalotką i rodzynkami jabłkami o smaku curry, podane na polencie
Podstawą problematyką podczas przygotowania przepiórek jest soczystość mięsa; Czasem wystarczy tylko chwila by przesuszyć mięso, dlatego dokładnie nasmarowałam ją smalczykiem z brandy oraz postanowiłam upiec w skorupie solnej, która doskonale utrzymuje wilgoć. Mięsko wyszło idealne, soczyste, pachnące; Jedyny minus takiej metody pieczenia to brak mocno zarumienionej, chrupiącej skórki, jednak w przypadku przepiórek zdecydowanie preferowałam zachować soczystość mięsa i tylko ostatnie 5 minut podpiekałam skórkę; Przepiórki podałam na polencie zwanej też u nas mamałygą czy kaszką kukurydzianą; jest delikatna, neutralna w smaku, dzięki czemu doskonale podkreśla smak przepiórek;
Polecam serdecznie i zapraszam na przepis...

Składniki na 2 porcje: 
2 przepiórki,
50 g Smakowita Pajda z cebulką i jabłkiem (+ do smażenia),
ok. 50-100 ml brandy,
1 kg gruboziarnistej soli morskiej,
2-3 jabłka (najlepiej kwaśne, średnio soczyste),
50 g rodzynki,
1 szalotka,
szczypta curry,
szczypta chili,
Na polentę:
150-200 g kaszki kukurydzianej
800 ml wody
1 łyżeczka soli;

Wykonanie:
1.Smalczyk roślinny lekko podgrzać,a następnie dobrze wymieszać z 2-3 łyżkami brandy;
2.W opłukane i oszuszone przepiórki wklepać dokładnie smalczyk z brandy ( wewnątrz, na zewnątrz, podnieść delikatnie skórkę i natrzeć mięso);
3.Szalotkę pokroić w piórka; rodzynki namoczyć w gorącej wodzie; jabłka obrać,usunąć gniazda nasienne, a następnie pokroić w ósemki i przekroić jeszcze na pół wzdłuż na "szestnastki";
4.Na patelni rozgrzać 2 łyżki smalczyku, dodać szalotkę, jabłka, odrobinę curry i chili, smażyć razem kilka minut ( ok.5-7), następnie dodać odsączone z wody rodzynki i smażyć razem jeszcze 1 minutę;Wyłączyć źródło ciepła;
5. 1/3 smażonych z szalotką i rodzynkami jabłek odłożyć do polenty, natomiast resztą nafaszerować przepiórki, a następnie spiąć skórkę otworu wykałaczkami, tak by jabłka podczas pieczenia nie wyleciały, a oddawały smak i wilgoć mięsu;
6.Dno formy do pieczenia pokryć odrobiną soli, ułożyć przepiórki i przykryć je resztą soli; Całość skropić resztą brandy; 
7.Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Wstawić formę z przepiórkami i piec 30- max 35 minut; Ostatnie 5 minut - wyjąć formę z piekarnika i odłupać z przepiórek skorupę solną tak by skórka mogła "złapać delikatnego rumieńca";
8.Gdy przepiórki się pieką przygotować polentę: zagotować wodę wraż z łyżeczką soli.
Zmniejszyć ogień i powoli wsypywać kaszę kukurydzianą cały czas mieszając. Gotować kilka -kilkanaście minut w zależności od wskazówek producenta na opakowaniu; 
8.Gorącą polentę wykładać na talerze,a na wierzch kłaść resztę jabłek wcześniej odłożonych;
9.Wyjąć przepiórki, oczyścić delikatnie z soli, położyć na środek polenty, usunąć wykałaczki i podawać;




Smacznego!

Przepis bierze udział w zabawie kulinarnej “Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda organizowanego na blogu Majanowe pieczenie

Z pozdrowieniami

Iwona


2 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam przepiórki. Fajnie byłoby skosztować właśnie tak przygotowanej:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Serdecznie polecam, mięsko jest delikatne, soczyste i bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz, niby taki mały gest,a jakże cieszy każdego blogera.