niedziela, 8 grudnia 2013

Fenkuł zapiekany

Fenkuł, zwany też koprem włoskim, to warzywo o dość specyficznym smaku. Kiedy spróbowałam go pierwszy raz nie zrobił na mnie dużego wrażenia. Od tego czasu mineło kilka lat i nic w mojej kuchni nie wskazywało na to, że zawita w niej ponownie, ale jak to w życiu bywa, los płata figle, dostałam fenkuła w prezencie. Było go dość dużo i wypróbowałam różne jego wersje. Najbardziej zasmakował mi ten zapiekany pod kołderką z bułki tartej i parmezanu oraz w formie pikantnej konfitury do mięs. Tak więc dziś zdradzę Wam mój numer jeden - fenkuł zapiekany!




Składniki:
1 szt fenkuł, bułka tarta do posypania, 50 g masła, sól do smaku,2 ząbki czosnku, 50 g startego parmezanu;
Wykonanie:
1.Odciąć zieloną cześć fenkułu (zostawić do dekoracji -opcjonalnie), białą bulwę kopru pokroić na ósemki, a następnie na pół - w grube plasterki;
2.Obgotować na parze ok 15-20 minut
3.Rozpuścić masło z 2 ząbkami czosnku, wlać do formy do pieczenia, ułożyć obgotowane kawałki fenkuła, posypać szczyptą soli i pieprzu;
4.Bułkę tartą wymieszać z parmezanem i posypać nią kawałki fenkuła; Na wierzch położyć kilka listków masła;
5.Włączyć piekarnik i ustawić temp. na 200 stopni. Wstawić formę do piekarnika na 20-25 minut (piec do zarumienienia); Gotowe!


Smacznego!

Iwona

3 komentarze:

  1. I znow wspaniale warzywo jakim jest fenkul z tarta buleczka? Kalafior w buleczka, brukselka z buleczka
    :( kiedy zaczniemy jesc jak ludzie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Cerber się znalazł, jedz jak chcesz umrzesz zdrowsza, tłuszcz jest nośnikiem smaku i wyżej wymienione warzywa z masełkiem i tarta bułeczką smakują wyśmienicie. Kalina zrobiłem jest pyszne dziękuję ;o).

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście Iwonie dziękuję przepraszam za pomyłkę, tak mnie Kalina zbulwersowała bo co ja nie "ludź" ale już mi przeszło ;o)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz, niby taki mały gest,a jakże cieszy każdego blogera.