środa, 28 sierpnia 2013

Domowe sezamki - przepis krok po kroku

Sezamki - chrupiąca słodka przekąska, czy jest ktoś kto jej nie zna ?
Domowe sezamki


Dla mnie to smak dzieciństwa i beztroskiego chrupania! Wbrew pozorom wykonanie ich jest bardzo proste, smakują dokładnie tak jak te sklepowe. Kiedy pierwszy raz je robiłam byłam niecierpliwa, nie mogłam się doczekać efektu, czy będą smakowały tak jak te z dzieciństwa ?
Dziś wiem,że odpowiedź brzmi tak, a ja robię je już nawet z zamkniętymi oczami. 
A robi się je dokładnie tak:

Składniki:
cukier 100 gr
sezam 70 gr

 1.Sezam namoczyć w ciepłej wodzie na 30 minut.
2.Na suchej patelni cały czas mieszając doprowadzić do lekkiego "zbrązowienia" sezamu, uważać jednak by go nie przypalić.


3.Dodać cukier do sezamu i cały czas mieszając doprowadzić do skarmelizowania cukru.4.Wyłożyć zawartość patelni na papier do pieczenia, przykryć drugą częścią papieru i rozwałkować do grubości jaką lubimy.5.Pokroić sezamki póki ciepłe. Ja robiłam to nożycami kuchennymi.   6.Gdy wystygną, oderwać od sezamków papier.
Sugestia jaką mogę zostawić to fakt, że od momentu wyłaczenia palnika trzeba wszystko szybko robić, gdyż skarmelizowany cukier szybko wystyga i co za tym idzie twardnieje. 
Smacznego chrupania !

Z pozdowieniami
Iwona 

2 komentarze:

  1. Uwielbiam! To taki smak mojego dzieciństwa. Nic dziwnego, że robię się coraz grubsza! Musiałabym nie trafiać na takie bardzo smaczne blogi :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię je bardzo podobnie, ale dodaję jeszcze trochę wody i soku z cytryny.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz, niby taki mały gest,a jakże cieszy każdego blogera.